zondag 2 februari 2014

Liebster Awards: Nieuwe nominatie


Een tijdje geleden werd ik eens genomineerd voor de Liebster Awards. Je wordt getagd door een andere blogger als je minder dan 200 followers hebt. Vaak gaat dit via Bloglovin waar we elkaar steeds volgen. Dat is een leuke manier om elkaar te motiveren en eens in de bloemetjes te zetten. Dit keer werd ik genomineerd door Hanne van fromlovetolost.blogspot.nl. Hier gaan we dus!



1. Wat zijn je hobby's?
Dat is nog niet veranderd met de laatste keer dat ik deze vraag heb beantwoord. Nog steeds probeer ik af en toe shoots te doen, want dit is voor mij de enigste manier om onder het volk te komen. Daarnaast heb je natuurlijk mijn blog, en dat gaat gepaard met urenlang het internet af schuimen naar fashion shows, beauty tutorials, trends,... Tot slot doe ik ook nog steeds fashiondesign en dan is vooral Pinterest mijn grootste inspiratiebron, ook voor mijn shoots.

2. Zonder wat ga je niet de deur uit?
Naast deze vraag stond er "en zeg niet mijn ondergoed of schoenen". Ik denk dat je ID-kaart en geld ook te vanzelfsprekend zijn gezien dit (bijna) wettelijk is om bij te hebben. Dus daarop volgt mijn gsm (of mobiel), mijn bus- en treinabonnementen en gelijk welk weer altijd een jas en/of trui. Het mag nog snikheet zijn, het weer kan heel snel omslaan en dan ben ik blij dat ik iets bij heb.


3. Je favoriete blog?
Dit vind ik heel moeilijk om te antwoorden. Ik ben zo nog niet de perfecte blog tegengekomen die past bij mijn stijl en interesses. Hautemacabre.com is één van de eerste blogs dat ik volg en dat puur omdat ik van die stijl hou. Ze zijn ergens mijn inspiratie voor deze blog. Mijn favoriete beauty en lifestyle blog is dan Teskuh.nl omdat ik het heel aangenaam vind om haar te horen praten, en dat voor een Nederlandse. Voor de rest volg ik niet echt al haar artikelen.

4. Heb je contact met andere bloggers?
Nee, ik ken niet echt mensen in mijn kringen die bloggen. De meeste bloggers dat ik volg zijn ook van Nederland, want hier in België is het zoals gewoonlijk niet zo populair. Ik ken er twee persoonlijk, eerder door hun modellenwerk, en dat zijn Saskia van Virusofbeauty.blogspot.be en de minder actieve Stefanie van Loiseaurouge.blogspot.be.

5. Heb je ook een Youtube kanaal?
Ja die heb ik, maar gebruik ik heel weinig om zelf filmpjes te plaatsen. Ik mis een handige camera om bv. shoplogs en tutorials te maken. Ik heb er eens eentje gedaan en geüpload, maar dat heeft een hele dag en nacht geduurd om die op Youtube te krijgen. Mijn laptop heeft daarvoor al die tijd aangestaan. Dat komt omdat die camera zijn bestanden veel te zwaar op mijn laptop plaatst en ondanks de aanpassingen in de instellingen is er nog geen verbetering.


6. Waar ben je fan van?
Vroeger was ik echt een fan van Tokio Hotel, ik volgde hun activiteiten, interviews en roddels intens en wist ik ook alles van ze af. Ik ben nog steeds fan van Within Temptation, maar het is niet dat ik ze op de voet volg. Nu volg ik meer mijn favoriete designers, maar niet overdreven.

7. Als je 1 iemand mocht ontmoeten, wie zou het zijn?
Tjah, dan toch nog steeds Bill Kaulitz van Tokio Hotel. Maar ga ik er niet over uitweiden.


8. Wat is je favoriete vak op school?
Niet iedereen gaat nog naar school Hanne, héhé. Ik doe dan wel nog een opleiding Mode & Theaterkostuum, maar dat bestaat maar uit 1 vak. Dat is net als volleybal doen, dat is ook het enigste dat je doet, met opwarming natuurlijk.
Vroeger was mijn favoriete vak meestal iets met geschiedenis, maar dat verschilde vaak per jaar door de leerkracht en de thema's.

9. Wat is je favoriete winkel?
Ik heb het meeste geluk om iets te vinden in de New Look. De Forever 21, Vero Moda en Jennyfer hebben soms ook eens wat liggen dat ik mooi vind. Maar in het algemeen heb ik niet veel geluk tijdens het shoppen.


10. Hoeveel werk je per week aan je blog?
Dat hangt echt van week per week af. Het is ook te zien wat er te bespreken valt, zoals met de fashionweeks ben ik er lange uren mee bezig, maar als het puur mijn eigen foto's zijn dan is dit snel gedaan.

11. Verzin eens een vraag voor jezelf, wat ik weet niks.
Oei, Hanne toch. Straks moet ik ook nog 11 vragen verzinnen voor mijn genomineerden. Misschien heb ik er één.
"Wat is jouw favoriete film- en boekgenre?"
Ik hou enorm van historische en fantasy films waar ze prachtige kostuums dragen. Daarvoor kijk ik meestal naar een film. Maar een film met een duistere sfeer is ook altijd mooi meegenomen.

Mijn vragen:
1. Hoe kwam je er op om deze naam voor je blog te kiezen?2. Wat maakt jouw blog anders dan de rest?3. Beschrijf jouw kledingstijl.4. Ga je naar events waar bloggers welkom zijn en/of werk je samen met bedrijven waarvan je hun producten mag beoordelen? Zo ja, welke?5. Maak je een blogpost wanneer het je uitkomt of hou je je streng aan een schema?6. Fashion of beauty?7. Welke blogger en/of vlogger volg jij het vaakst?8. Wat voor shopper ben jij? (vaak gaan shoppen en ook echt iets kopen, vaak window shopping en enkel hetgeen kopen dat je nodig hebt, online shoppen,...?)9. Als je foto's of filmpjes maakt, wat gebruik je daarvoor?10. Weten je ouders dat je een blog hebt?11. Vraag je wel eens hulp aan je vrienden met/voor je blog?

Mijn nominaties:
Hanne
Judith
Marysha
Saskia

Veel plezier meiden!

2 opmerkingen:

  1. Yay! Leuk dat je het gedaan hebt en me hebt genomineerd! En even over 8: ik kon echt niks bedenken hahahahaha! En nu moet ik ook weer opnieuw 11 vragen bedenken hahahaha! Toch heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel :) ik ga hem zo meteen invullen!

    BeantwoordenVerwijderen