zondag 16 maart 2014

Personal: Gala Nocturna 2014


Hebben jullie mij gemist? Ik was weer eens een tijdje niet actief. Eigenlijk weet ik niet hoe het komt, waarschijnlijk gewoon geen zin om iets te posten. Maar er is wel het één en ander gebeurd in die korte tijd. En dat zal ik jullie vandaag eens vertellen wat.
Vorig weekend was het dus Gala Nocturna, waarvoor ik die jurk heb gemaakt. Om te beginnen moest ik zaterdag richting Leuven gaan om een videoshoot op te nemen voor de coverband The Sad Fowers. Daar werd ik vriendelijk ontvangen en was er voldoende eten voorzien (misschien heb je al door dat dit voor mij een grote pluspunt is qua samenwerkingen). Omdat het thema toevallig paste met het bal diezelfde avond, had ik mij daarom opgegeven om mee te doen en dus mijn jurk ervoor te gebruiken. We moesten heel hoffelijk voor de camera verschijnen en dansen zoals vroeger. Maar meer zal ik nog niet verklappen tot de video er is.

Photographer: Staf Devriese
Uiteindelijk werden we met z'n 3 afgezet in Antwerpen Centraal, want eentje moest nog met de trein naar Nederland, iemand ging nog naar een concert en ik moest in de Zoo van Antwerpen zijn voor Gala Nocturna. Mijn beste vriendin Sarah stond mij al op te wachten en in onze kostuums gingen we de McDonalds binnen om er iets te eten, met veel starende blikken.We zagen al een paar mensen verkleed passeren en dan zijn wij uiteindelijk ook binnen gegaan.

Photographer: Jean-Christophe Grenelle
Al snel werd ik op de foto gevraagd door een fotograaf die heel vaak aanwezig is op zo'n evenementen. Dit jaar werd het goed georganiseerd. Bovenaan konden we de marktkraampjes terug vinden met hele leuke spulletjes en kunstwerken. Ik was er niet op voorzien om er iets te komen, zijn ook niet echt dingen die ik nodig heb, met een beperkt inkomen moet je daar wel op letten dat je niet zo gaat doen. Uiteraard had ik al geld uitgegeven aan het maken van mijn jurk. Maar één voor één waren er hele mooie dingen aanwezig.

Photographer: Fred Lo Cascio - Model & designer dress: Sharon Boucquez - Designer jewels: Giorria Creations

Na een bezoek aan de zaal waar men kon dansen en waar ook de bar was, gingen we naar de photocorner die gevestigd was in de exotische wintertuin. Daar stonden we in een veel minder lange rij dan vorig jaar, en was de fotograaf van dienst een goede kennis, Fred Lo Cascio. Er was een mooie set opgemaakt met heel wat middeleeuwse decoratie. En vandaag zag ik de foto's passeren, heel wat beter verlicht en nabewerkt dan vorig jaar. He did a good job!

Photographer: Fred Lo Cascio
Uiteraard stonden Sarah en ik ook nog eens samen op de foto. Zij is ook degene die terug mijn juwelen setje heeft gemaakt. De meetings die ik organiseer is trouwens in samenwerking met haar. We kunnen het wel heel goed vinden als het op smaak en stijl aankomt. En voor een keer ben ik eens niet de kleinste op de foto, dankjewel Sarah, haha! Met mijn 1m65 ben ik een zeer klein als model, en dat merk ik keer op keer als ik shoots doe waar andere modellen aanwezig zijn. 

Sinds ik besloten heb om mijn opleiding Mode & Theaterkostuum te stoppen, had ik deze week plots twee job aanbiedingen. Eentje voor Bent, een schoenenwinkel en de andere voor de Hunkemöller. Morgen ga ik nog op gesprek met dat laatste, maar ik denk dat ik al mijn keuze heb gemaakt. Sowieso is het terug een parttime job zodat ik op mijn vrije dagen nog kleren maken en eventueel nog eens een shoot. Hopelijk ben ik nog een paar zondagen vrij zodat ik de meetings ook verder kan zetten.


Ondertussen werden mijn twee katjes gesteriliseerd. Het is de bedoeling dat ze binnenkort naar buiten kunnen gaan. Katniss deed ook niets anders dan overal te plassen en nu lijkt het opgehouden te zijn. Laten we hopen dat het niet tijdelijk is. Ze zeggen dat je aan katten niet kan als ze pijn hebben, maar wij kennen onze katten goed om het te zien. Vooral Katniss trilde van de pijn en we moesten met beiden heel goed opletten waar we ze aanraakten. Selena die het minst aanhankelijk is bleef wel in onze buurt, maar ook Katniss kwam na een tijdje bij mij liggen. Ze draaide en keerde om een manier te vinden dat ze het minst pijn had. Ze is echt mijn baby'tje. Nu gaat het alweer beter met hun.

1 opmerking: